TŘEBÍČ – Třebíč vypsala veřejnou zakázku na provozovatele sdílených kol. Vzhledem k náročnému terénu požaduje radnice kola se sedmistupňovou převodovkou. Proti tomu se však vyjádřila firma Freebike, která je jedním z uchazečů výběrového řízení, a podala podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Stávajícímu provozovateli končí dvouleté období, a tak město vypsalo výběrové řízení na novou firmu, která by sdílená kola poskytovala do roku 2028. Jedním z uchazečů je i Firma Freebike, která sdílená kola provozuje například v Polsku, Finsku, Slovensku či ve Španělsku. Zatímco vedení města trvá na tom, aby kola byla vzhledem k městskému terénu sedmirychlostní, firma Freebike nabízí třírychlostní variantu.
Staňte se členy FB skupiny Život v kraji Vysočina a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
„Provozovat v Třebíči kola s třístupňovou mechanikou je jít naprosto proti logice a důvodům, proč jsme systém sdílených kol ve městě zavedli. A také návrtem do osmdesátých let minulého století. Naším cílem je podporovat aktivní mobilitu, tedy motivovat k jízdě na sdíleném kole běžného občana – nesportovce, a tím zvyšovat konkurenceschopnost jízdního kola jako dopravního prostředku vůči automobilové dopravě na silnicích ve městě. To lze, pokud je jízda na kole po Třebíči komfortní,“ vysvětlil starosta města Pavel Pacal.
Sdílená kola využívá ve městě téměř 5 000 registrovaných uživatelů. Od zahájení provozu se uskutečnilo na sedmdesát tisíc výpůjček. Podle statistik lidé kola využívají k dopravě na nádraží, k nákupním centrům, na sídliště, do škol, firem a také na kroužky do Domu dětí a mládeže.
„Chceme lidem poskytnout komfortní jízdy, ne aby se při cestě do školy či dalších běžných cestách po městě pořádně zapotili. Každý, kdo Třebíč trošku zná, vidí, že terén tady není jako třeba v Kolíně, není to žádná rovina. V soutěži jsme mohli zvolit široké spektrum minimálních požadavků na vybavení kola, nicméně zvolili jsme ten, který běžní cyklisté vnímají jako zásadní,“ doplnil Pavel Pacal.
Radnice si nechala zpracovat nejvyužívanější trasy:
Karlovo náměstí – Střední průmyslová škola v ulici Míčova, kde po 600 metrech po rovině začne stoupání v délce 1,2 km a s převýšením 5,1 procent.
Další vytíženou trasou je Karlovo náměstí – Aquapark Laguna v Mládežnické ulici, kde je prvních 480 metrů po rovině a poté je v délce 1,22 km převýšení 5,2 procent.
Na další trase z Karlova náměstí na Modřínovou ulici je po 600 metrech jízdy po rovině prudké stoupání v délce půl kilometru, kde převýšení činí 9 procent.
Ke STOP SHOPu je převýšení 6,8 procent, k lékařskému domu ve Vltavínské ulici je převýšení 4,9 procent, na vlakové nádraží 6,7 procent, k zemědělské škole U Kuchyňky 5,4 procent, na ulici Spojenců 4,9 procent, k supermarketu COOP v Táborské ulici 4,5 procent a k ZŠ Týnská 6 procent.
Článek Tři, nebo sedm rychlostí? V Třebíči mají ohledně sdílených kol jasno se nejdříve objevil na Kraj Vysočina.
Více: https://novinykraje.cz/vysocina/2025/03/06/tri-nebo-sedm-rychlosti-v-trebici-maji-ohledne-sdilenych-kol-jasno/
✅ REKLAMU ✅ můžete mít zde například formou zpětného odkazu více :Ceny reklamy